Wat valt er zoal te weten over AFAS ERP software?

Zoals elke ondernemer wil je zoveel grip op de bedrijfsprocessen als maar mogelijk is. Dat kan best uitdagend zijn. Allerlei verschillende systemen die niet samenwerken, dubbele informatie vragen en elkaar soms zelfs tegenwerken. Het mooie Nederlandse bedrijf AFAS heeft hier iets op bedacht. Je kunt vanaf nu al je processen samen in één zelfde systeem zetten. HR, ordermanagement, financiële administratie en CRM; alles past erin. Je hoeft slechts één keer met je muis te klikken en je weet meteen hoe je bedrijf ervoor staat. Zo heb jij meer tijd over voor de echt belangrijke dingen van je bedrijf. 

Over het succesvolle bedrijf AFAS

Op hun website scoren ze een 9,6 als het om klantvriendelijkheid gaat. Het is een jong bedrijf, de gemiddelde leeftijd is 34 jaar. En dan nog een mooi cijfertje: maar liefst 2,7 miljoen mensen in ons land krijgen via de software van AFAS hun loonstrookje thuisgestuurd. Het ziektepercentage van de werknemers was in 2020 slechts 1,5%. Dagelijks worden zo’n 12.000 klanten blij gemaakt met de softwareprogramma’s van AFAS. 

Wat doet AFAS ERP software precies?

AFAS ERP software zorgt voor optimalisering en automatisering van al je administratieve processen. Op deze manier krijg je grip op alle processen die er in je bedrijf gaande zijn. Het scheelt dus veel tijd, want anders zou je die allemaal in je administratie steken. Zo hou je dus tijd over voor de zaken die er echt toe doen. Alle soorten administratie binnen je bedrijf zijn met elkaar verbonden. Denk dan aan financiële administratie tot aan dossiervorming en van project-uren tot registratie. Binnen ERP software zijn deze processen allemaal gelinkt. Zo bereik je maar liefst honderd procent efficiëntie! Steeds weer zoeken naar de juiste informatie en steeds opnieuw dubbel zaken vastleggen: het is allemaal verleden tijd. Iedere werknemer kan zich vanaf nu richten op zijn of haar echte kerntaken. 

Waaruit bestaat ERP precies?

De vijf belangrijke onderdelen van ERP zullen nu worden beschreven. Op nummer één staat CRM waarmee relaties ordelijker en handiger worden vormgegeven. Ten tweede: je Financiële Administratie rolt vanzelf voort uit alles wat in je systemen is ingevoerd. Dubbelop is voorgoed verleden tijd! Ten derde, Payroll, boekhouding en HRM zijn met elkaar verbonden. Op nummer vier staat Ordermanagement waarmee je zicht hebt op al je orders. Ten slotte zijn Projecten en Uren de manier om projectadministratie te controleren.